Seurasydän-kampanja liputtaa seuratoiminnan yhteisöllisyyttä

21.8.2019

 

Nyt tarvitaan yhteisöllisyyttä enemmän kuin koskaan. Ja mikäpä olisi parempi yhteisöllisyyden esikuva kuin suomalainen urheiluseura?  Suomalainen urheiluseuratoiminta kun on maailmanlaajuisesti täysin ainutlaatuinen​. Seuroissa on yli 1,2 miljoonaa liikkujaa, urheilijaa ja toimijaa.

Olympiakomitea, lajiliitot, Liikunnan aluejärjestöt ja seurat haluavat liputtaa yhdessä seuratoiminnan suurinta vahvuutta – yhteisöllisyyttä.

#Seurasydän

Seurasydän on nimi ja teema kampanjalle, jonka tarkoituksena on innostaa seuroissa toimivia ihmisiä levittämään seurassa vallitsevia yhteisöllisyyden arvoja ympärilleen niin sosiaalisessa mediassa kuin omassa toiminnassaan.

Seurasydän kuvastaa siis rakkautta omaa seuraa kohtaan ja kertoo siitä, mitä kaikkea hyvää seuran ihmiset ympärilleen luovat. Seurat eivät toimisi ilman ihmisiä, jotka ovat mukana täydellä sydämellään. ​Sykkiikö sinulla Seurasydän?

Mitä haluamme saavuttaa?

Haluamme herättää suomalaiset näkemään seuratoiminnan yhteisöllisyyden tärkeyden niin yksilölle kuin laajemmin koko yhteiskunnalle. ​Silloin seuraihmiset voivat kokea vilpitöntä ylpeyttä toiminnastaan ja muistaa seuratoiminnan olevan arvokasta, merkityksellistä työtä. Seurasydäntä seuraamalla myös uudet ihmiset voivat löytää tiensä seuratoimintaan.

Kenelle tämä on tarkoitettu?

Seurasydämen ideana on levitä ja näkyä urheiluseurojen ulkopuolelle sen jäsenten kautta. Seurasydäntä voivat kasvattaa niin juniorit, liikkujat, talkoolaiset, fanit, huippu-urheilijat, lajiliitot kuin kumppaniyritykset. Seuran toiminnassa mukana olevat voivat jakaa seuran hyvää, yhteisöllistä ilmapiiri seuran ulkopuolelle omissa sosiaalisen median kanavissaan #seurasydän-tunnisteen kanssa.

Miten teemme tästä ilmiön?

Tämä on seurojen kampanja, joka luodaan yhdessä. Seurasydän sykkii lähes 10 000 urheiluseurassa. Olympiakomitea, lajiliitot ja liikunnan aluejärjestöt ovat aktiivisesti mukana viestimisessä. Seurasydän ja yhteisöllisyys ovat esillä sosiaalisessa mediassa, YLE:n kanavilla, seurojen, lajiliittojen ja Olympiakomitean viestinnässä koko syksyn ajan aina Urheilugaalaan asti.

Nyt on mahdollisuus kuvin ja videoin tuoda oman seuran yhteisöllisyys kaikkien tietoisuuteen. Seuratoimijoiden avuksi on tehty valmista aineistoa, joita hyödyntämällä teemme yhdessä #Seurasydän ilmiön!

Lisätietoa ja valmista aineistoa löydät täältä https://www.olympiakomitea.fi/seuratoiminta/seurasydan/